سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138127145448021.jpg

افتتاح خط تولید هورمون رشد انسانی با حضور رئیس جمهور

با حضور رئیس‌جمهور روز گذشته خط تولید داروی هورمون رشد انسانی در کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی که در مراسم راه‌اندازی خط تولید ماده اولیه و محصول نهایی هورمون رشد انسان در شرکت داروپخش تهران سخن گفت: خوشحالم به ملت ایران اعلام کنم که جوانان و دانشمندان ایرانی قدم‌های شایسته‌ای در زمینه فناوری‌های نوین برداشته‌اند تا کشور ما را در زمینه دارو خودکفا کنند.
وی افزود: کشور در زمینه داروی هورمون رشد کاملا متکی به خارج بود اما حرکت بسیار خوبی در زمینه بایوتکنولوژی از سوی طراحان و مهندسان و متخصصان داخلی انجام شد تا کشور در این زمینه بی‌نیاز از خارج شود.
رئیس شورای عالی سلامت با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید روی پای خود بایستیم و تولیداتمان را به خارج از کشور صادر کنیم، ابراز داشت: با تولید شمار زیادی از داروهایی که پیش از این از خارج وارد می‌شد واردات آنها از اسفندماه متوقف شد و تلاش می‌کنیم با تولید سایر محصولات مورد نیاز در زمینه پزشکی و دارویی علاوه بر صرفه‌جویی ارزی به استقلال کامل برسیم.
وی ضمن قدردانی از همه محققانی که در زمینه شرکت‌های دانش بنیان کار می‌کنند، گفت: ملت ایران در زمینه‌های مختلف علمی و دستیابی به فناوری‌های نوین، مسیر خود را به سمت کمال ادامه خواهد داد.
روحانی تاکید کرد: ساخت تمام وسایل خط تولید داروی هورمون رشد و نیز آزمایشگاه مختص به این محصول در داخل کشور موضوعی قابل توجه است که حتی کشورهای صنعتی که ما از محصولات آنها استفاده می‌کردیم نسبت به استاندارد بودن این دستگاه‌ها اذعان دارند.رئیس‌جمهور علاوه بر افتتاح بخش تولید داروی هورمون رشد انسان که برای نخستین بار در ایران انجام شده است از خط تولید داروهای استریل کارخانجات دارو پخش بازدید کرد.
تولید داروی هورمون رشد سالانه مبلغ 80 میلیارد تومان صرفه‌جویی دارد
با راه‌اندازی خط تولید داروی هورمون رشد انسانی از این پس جمهوری اسلامی ایران پنجمین کشور جهان است که این فن‌آوری فوق‌پیشرفته را در اختیار دارد.
خط تولید این دارو به دست متخصصان داخلی و دانش کاملاً بومی در مدت 7سال ساخته و راه‌اندازی شده است.
با راه‌اندازی خط تولید هورمون رشد با سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد ریالی و 500 هزار دلاری، در این عرصه سالانه مبلغ 80 میلیارد تومان که پیش از این بابت واردات هورمون رشد هزینه می‌شد صرفه‌جویی شد.تولید هورمون رشد تاکنون فقط در انحصار 4 کشور آمریکا، دانمارک، کره جنوبی و انگلیس بود.قرار است میزان تولید داروی هورمون رشد انسانی در کشورمان به 250 هزار ویال برسد که تا سال آینده نیاز کشور برطرف خواهد شد.این دارو برای درمان کم رشدی کودکان و از بین بردن آثار پیری در بدن کاربرد دارد.  منبع: کیهان





:: برچسب‌ها: دستاورد جدید پزشکی
ن : رضا
ت : شنبه 93/3/10
نظرات ()