سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138127145448021.jpg
برای نخستین بار در کشور محقق شد؛

دستگاه هشدار دهند? گاز مونو اکسید کربن ناشی از گرفتگی لول? بخاری

پژوهشگران استان فارس موفق به ساخت دستگاه هشدار دهند? گاز مونو اکسید کربن ناشی از گرفتگی لول? بخاری شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، این دستگاه هر نوع گرفتگی در لول? بخاری ( دود کش که در دیوار تعبیه شده) یا هر دلیلی که باعث پس زدن گاز از درون این مجرا به داخل وسیله ( دستگاهی که از سوخت فسیلی استفاده نماید و دارای گازهای گرم خروجی باشد) احساس شده و به کار بر اعلام می نماید.

بنابر این گزارش: نقص در لول? بخاری ( دودکش) یکی از مهمترین و اصلی ترین دلیل گار گرفتگی بوده چرا که لول? بخاری که در منزل نصب می گردد به راحتی توسط چشم قابلیت بارزسی و چک کردن را دارد اما دودکش درون دیوار نصب شده و تا بام امتداد دارد.

بر اساس این گزارش: این دستگاه با استفاده از یک سوئیچ حرارتی پس زدن گاز را احساس نموده و با روشن نمودن یک فن تهویه و به صدا در آوردن آن اطرافیان را از رویداد مطلع می نماید چنانچه در این دستگاه از سنسور برقی مکانیکی به جای سنسورهای الکترونیکی استفاده شده است که البته هر سنسور الکترونیکی برای گاز خاصی طراحی شده است در حالی که این دستگاه کلیه گاز های گرم ناشی از پدیده احتراق را احساس می نمایند ،چنانچه قانون حرکت سیالات به سمت بالا و استفاده از خاصیت طبیعی مکش و لول? بخاری در این نو آوری بسیار حائز اهمیت است، چنانچه استفاده از سنسور مکانیکی و تعبیه آن در لوله بخاری یکی از مهمترین جنبه های نو آوری این دستگاه است

 

باشگاه خبرنگاران





:: برچسب‌ها: دستاورد جدید
ن : رضا
ت : سه شنبه 92/8/7
نظرات ()