سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138127145448021.jpg
سرپرست سازمان فضایی:

مقابله با فرار مغزها با ایجاد شغل های فناورانه

اگر بتوانیم شغل های فناورانه را ایجاد کنیم و جوانان ایرانی را وارد حوزه فضایی کنیم می توانیم از فرار مغزها جلوگیری کنیم.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ اکبر ترکان، رئیس سازمان فضایی ایران بعد از جلسه  با پروفسور مزلان عثمان گفت: در طی مذاکرات و دیداری که با عثمان، مدیر دفتر استفاده صالح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل داشته ایم تمام تلاش بر این بود که بتوانیم مطالب جدیدی را از وی  که مدت ها است در حوزه های فضایی فعال  هستند بیاموزیم و از تجربیاتش در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه هایی جهت بازدید این خانم از اماکن فضایی ایران در نظر داریم تا خانم عثمان در بازدید خود از دانشگاه ها و مسئولان فضایی در زمینه مدیریت بلایای طبیعی که برایشان پر اهمیت است صحبت کنیم.

 ترکان اظهار داشت: در جلسه ای که برگزار شد با  عثمان درباره شغل های جذاب در زمینه  فضایی و شغل های فناورانه برای جوانان صحبت کردیم و تصمیم گرفتیم سهم فضا را در تولید ناخالص داخلی افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور ایران بیشترین فارغ التحصیل نخبه در زمینه فضایی را دارد و برای حفظ این نخبگان در کشور و جلوگیری از فرار مغزها باید شغل های فناورانه را ایجاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران





:: برچسب‌ها: نخبگان
ن : رضا
ت : چهارشنبه 92/7/17
نظرات ()