سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138127145448021.jpg
برای اولین در جهان دستمال کاغذی آنتی باکتریال ضد میکروب؛

ساخت دستمال کاغذی بدون نیاز به مواد شوینده

برای اولین بار در جهان دستمال کاغذی خشک تولید شده که با استفاده از فناوری نانو در آن دست ضد عفونی می شود و ضد میکروب و ویروس است.

جواد کریمی کارشناس ارشد شیمی در گفتگو با خبرنگار فناوری نوین باشگاه خبرنگاران در خصوص تولید دستمال کاغذی خشک با خاصیت آنتی باکتریال گفت: دستمال کاغذی خشک با خاصیت آنتی باکتریال برای اولین بار در جهان توسط محققان ایرانی تولید شده است، که این دستمال با ذرات نانو آغشته شده و تغییر رنگ می دهد چون وقتی محلول نقره با دستمال کاغذی ترکیب شود رنگ دستمال تغییر می یابد و این محصول عاری از این ویژگی و نمونه خارجی آن هم وجود ندارد. 

 

وی افزود: تفاوت عمده ای این محصول با دستمال های معمولی خاصیت ضد قارچی، ضد باکتری و ضد میکروبی آن است و با استفاده از آن دست تا چهل و پنج دقیقه استرلیزه می شود و یک ضد عفونی کننده ماندگار است از طرف دیگر با استفاده از این محصول نیاز به مواد شوینده نیست فقط دست را با آب شسته و با این دستمال خشک شود تمام میکروب ها و ویروس ها از بین می رود.

 

کریمی در پایان گفت: این محصول ظرف یک ماه آینده وارد بازار می شود و مطابق با استاندار جهانی است و هیچگونه نقصی در آن مشاهده نشده است.

 

باشگاه خبرنگاران





:: برچسب‌ها: دستاورد جدید
ن : رضا
ت : چهارشنبه 92/7/17
نظرات ()